گروه ریاضی راهنمایی ناحیه یک استان قزوین

این وبلاگ توسط گروه ریاضی مقطع راهنمایی ناحیه یک استان قزوین طراحی شده است

گروه ریاضی راهنمایی ناحیه یک استان قزوین

این وبلاگ توسط گروه ریاضی مقطع راهنمایی ناحیه یک استان قزوین طراحی شده است

ساخت وسیله کمک آموزشی

وسیله کمک آموزشی برای تدریس  ک  م  م   سال اول راهنماییی

دست سازه ایی که به حضورتون معرفی می کنم جهت تدریس ک. م. م سال اول راهنمایی است که تعبیر فیزیکی خوبی برای آن است و من نتیجه ی مثبتی از به کاربردن آن در کلاس داشته ام .

کوچکترین مضرب مشترک دو عدد

کوچکترین مضرب مشترک دو عدد a وb برابر عددی است که اولا بر aوbبخش پذیر باشد و ثانیا کوچکترین عددی است که هم بر a و هم بر b بخش پذیر باشد .

مواد لازم : چوب نوپان با ابعاد ۲۰×۳۰ ، دو قرقره ی تخت با محیط های ۲۷ و۲۵ سانتی متر که روی محیط آن دارای شیار باشد (البته می توانید این قرقره ها را با چوب درست کنید که ماندنیتر باشند )،۵/.متر نخ ابریشمی ، دو عدد میخ

طریقه ی ساخت : ابتدا از مرکز هر قرقره یک میخ عبور داده و بعد با چکش آن را در چوب فرو کنید به طوریکه قرقره ها بتوانند به راحتی حول آنها حرکت کنند. نخ ابریشمی را از شیار روی قرقره ها عبور داده و دو سر آن را محکم به هم گره بزنیدو روی محیط قرقره ها ( در امتداد خط المرکزین oo ) دو فلش روبروی هم رسم کنید .

طریقه ی استفاده : چون۱۳۵= ۴۵و۲۷ پس ۳=۴۵÷ ۱۳۵و۵=۲۷ ÷ ۱۳۵ می باشد . بنا بر این اگر قرقره ی بزرگتر را مرتبه ۳ دور خودش بچرخانیم آنگاه قرقره ی کوچکتر ۵ مرتبه دور خودش می چرخد و مجددا دو فلش برای اولین بار روبروی هم قرار می گیرند .

 

       

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد